در گفت و گو با پوربافرانی مطرح شد؛ نقش موثر طرح «کنترل آلودگی هوا» در کاهش ترافیک و آلودگی هوا

گفت و گو ها و مصاحبه
ساختار
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خطرات آلودگی هوا بر سلامت شهروندان تصریح کرد: طرح «کنترل آلودگی هوا» با پایان دادن به سرانه مالکیت خودروها می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده تردد خودروها در محدوده مرکزی شهر شود .

 عباسعلی پوربافرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه معمولا تغییر یک طرح پس از مدت زمانی طولانی برای شهروندان بسیار سخت است گفت: اینکه یک طرحی با هدف کاهش تردد خودروها و ترافیک در محدوده زوج و فرد اجرا شده، که دیگر ملاک تردد خودروها پلاک شان نیست می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر واقع شود .

وی با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد در پایتخت شاید در سال های ابتدایی بر کاهش آلودگی هوا در حلقه ی میانی تاثیرگذار بود اظهار داشت: طرح زوج و فرد افزایش دهنده سرانه مالکیت خودرو شخصی بوده است بطوریکه افرادی که توانایی مالی داشتند با استفاده از دو خورو با پلاک مختلف امکان تردد در این محدوده را در تمامی روزهای سال را داشتند معتقدم با اجرای این طرح آن دسته از شهروندان که توانایی خرید دو ماشین را داشتند می توانند با پرداخت عوارض ترددشان در محدوده زوج و فرد سابق تردد داشته باشند اما در عین حال در توسعه حمل ونقل عمومی موثر واقع شوند .

پوربافرانی ادامه داد: معتقدم ازدیاد سرانه مالکان خودرو هم موجب افزایش ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی‌های صوتی و ... شد و کیفیت زیست در تهران را برای شهروندان کاهش داد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید درآمد حاصل از این طرح صرفا در جهت توسعه حمل ونقل عمومی هزینه شود تاکید کرد: اگر هدف از اجرای این طرح کسب درآمد برای شهرداری باشد باید فاتحه طرح را خواند چرا که تنها شهروندان را در مضیقه قرار داده و تاثیر گذار نیز نخواهد بود.

پوربافرانی اظهار داشت: باید حمل ونقلی کارآمد برای شهروندان فراهم کرد و سپس برای ترددشان محدودیت و عوارض وضع کرد گرچه باید نتایج حاصل از اجرای این طرح پس از 6 ماه بررسی و هزینه کرد درآمدهای حاصل از آن نیز شفاف سازی شود./

برای دریافت آخرین خبر ها ایمیل خود را در اینجا ثبت نمایید.